Digitalisering betekent tijdswinst, procesautomatisatie en een kleinere foutenmarge
Zoals eerder aangehaald, moet dit proces regelmatig worden uitgevoerd om de accuraatheid van meetinstrumenten te waarborgen. Als marktleider voor meettoestellen, heeft Testo een groot klantenbestand en bijgevolg veel kalibraties die jaarlijks moeten gebeuren. Dat deden ze vroeger op papier, met rekenmachine. En het is nu eenmaal een feit: dergelijke manuele processen hebben een hoge foutmarge. Daarbij namen ze veel tijd én werkkracht in beslag.
Digitaliseren en automatiseren was de boodschap dus. En daarvoor zit je goed bij BizzPro. Met Testo’s Bart Peeten als trekker voor het project, zochten we samen naar de uitgelezen oplossing.
Een wereld van verschil voor het Testo team én voor klanten
“Die efficiëntie en gebruiksgemak van de tool is een verademing voor ons personeel en onze techniekers”, aldus Jeroen. “En het is daarbovenop een troef die we ook naar nieuw personeel toe kunnen uitspelen”, voegt hij toe. Het traditionele werkwijze met first-in-first-out principe van de toestellen werd ingeruild voor een efficiëntere methode. “Dankzij de software weten we welke toestellen nood hebben aan kalibratie, en kunnen we verschillende toestellen die dezelfde test nodig hebben samen nemen”, zegt de Managing Director. Dat bespaart een pak tijd, én zet bovendien de belangrijkste taken voorop.
Ook maakt de software komaf met handmatige berekeningen, en kun je met één klik nagaan of alles binnen de referentiewaarden valt. Dat gebeurde eerst met templates, Excel-bestandjes en aparte scans. Enorm omslachtig vergeleken met het nieuwe en verbeterde systeem. En vooral belangrijk voor Testo, als bedrijf waar de klant centraal staat: ook voor hén betekent het een upgrade. Kalibratie gaat altijd gepaard met een officieel attest, hetgeen ze nu gemakkelijk via een QR-code digitaal kunnen opvragen. Ze krijgen een login, en kunnen zo hun historiek raadplegen. Zo kan Testo een handje helpen om de administratie wat te verlichten.
Een grote impact op korte tijd: da’s een samenwerking met BizzPro
Twee samenwerkingen hebben Testo en BizzPro ondertussen op de teller staan. Compleet verschillende projecten, maar beide enorm impactvol. Het bedrijf realiseert zich dat bedrijven die de digitale weg kiezen, een voorsprong maken. Zeker in tijden van Covid-19. Innoveren doen ze dus het liefst zo snel mogelijk, en dat BizzPro zo kort op de bal meedraait, is alleen maar mooi. “Een samenwerking die ons nooit heeft teleurgesteld. Integendeel, binnen de tijdskaders, binnen budget, met beloofde kwaliteit,” besluit Jeroen. De geschepte verwachtingen werden waargemaakt, met andere woorden. Wij zijn alvast benieuwd met welke uitdaging Testo in de toekomst op de proppen komt!